Cum urmaresti pierderea de grasime

Dupa cum poate ti-ai dat seama si din titlul acestui articol, o sa vorbim despre cum urmaresti pierderea de grasime.

Pentru a iti urmarii pierderea de grasime cu acuratete, trebuie sa faci doar doua lucruri:

  1. Cantareste-te in fiecare dimineata si calculeaza media saptamanala
  2. Urmareste dimensiunea taliei

Asta e tot.

Sa aruncam o privire mai atenta la fiecare.

Cantareste-te in fiecare dimineata si calculeaza media saptamanala

Cei mai multi oameni sunt mult prea fixati pe greutatea lor. Nu ca ar fi ceva rau doar ca acestia nu isi urmaresc greutatea corect. Majoritatea ori se cantaresc odata pe saptamana(sau la doua saptamani) ori se cantaresc zilnic. Din perspectiva mea, abele metode sunt gresite. Problema atunci cand te cantaresti zilnic, este ca pierderea de grasime nu este un proces perfect, liniar. Iar pe langa asta intervin si alti factori care fac ca greutatea sa iti fluctueze(uneori chiar foarte mult). Cauzele principale ale fluctuatiei greutatii sunt:

Retentia de apa.

Deficitul caloric, antrenamentul si stresul mental tinde sa iti creasca nivelul de cortizol. Cortizolul, hormonul de stres poate cauza retentie de apa atunci cand creste. In legatura cu retentia de apa, nu poti face prea multe, trebuie sa astepti ca acea apa sa dispara. O dieta cu foarte multe fibre poate cauza balonare si retentie de apa. Asa ca ai grija sa iti mentii gramele de fibre intre 15-20 g pentru fiecare 1000 calorii consumate.

Mancarea din tractul intestinal

Îți poți atinge macronutrienții mâncând 500g de mâncare pe zi sau îți poți atinge aceiași macronutrienti mâncând 2 kg de mâncare pe zi. Ceea ce inseamna ca vei avea greutatea diferita in functie de cat mananci. Iar daca ai fost constipat 2 zile e normal sa cantaresti mai mult.

Starea de hidratare.

Stiai ca pierdem aproximativ 1% din greutatea corporala prin umiditatea expirata in somn? De aceea cantaresti mai putin dimineata. iti dai seama ce diferenta mare face cantitatea de apa consumata zilnic?

Iar daca te cantaresti doar odata pe saptamana, poti avea surpriza ca in acea zi sa fi mai greu ca ultima data cand te-ai cantarit, chiar daca acum ai mai putina grasime corporala. Iar asta sa te bage intr-o stare de confuzie si mai mare decat daca te-ai fi cantarit zilnic.

Pentru a rezolva toate aceste probleme trebuie sa faci o medie saptamanala. Te cantaresti in fiecare dimineata in lenjerie, dupa ce ai mers la baie. Iar la fiecare 7 zile faci o medie. Aceea e greutatea ta reala. Daca aceea scade cu 1% de la saptamana la saptamana, progresul tau este grozav. Eu prefer sa notez pe un calendar, dar tu poti folosi oricare alta metoda doresti.

Rata ideală de pierdere de grăsime este de 0,7 si 1% din greutatea corporală pe săptămana. Asta înseamnă pentru majoritatea persoanelor 0,5-0,8kg pe săptămana.

Desigur, poți pierde grăsime si mai rapid, doar ca riscul de a pierde masa musculara, forța si testosteron creste. Iar eu nu prea cred ca iti doresti asta.

Iti recomand sa ai grija ca greutatea sa iti scada cu maxim 1% pe saptamana atunci cand slabesti.

Urmareste dimensiunea taliei

Acum ca am vorbit despre greutate si cum iti poti urmari greutatea corect, hai sa vedem de ce e important sa iti masori talia.

Circumferinta taliei poate fi un bun indicator al schimbarii masei de grasime. Exista posibilitatea ca greutatea sa iti ramana aceeasi dar circumferinta taliei sa iti scada. Asta inseamnand probabil ca iei masa musculara atat de repede incat egaleaza rata pierderii de grasime. Greutatea corporala iti ramane aceeasi, dar pierzi grasime si pui muschi in acelasi timp. Ireal nu?

Daca nu ti se schimba nici greutatea, nici talia atunci trebuie sa mananci mai putin, deoarece, deficitul nu mai exista. Iti recomand sa scazi consumul de calorii cu aproximativ 10%, asta iti va reporni pierderea de grasime.

Comments

comments

By | 2017-02-20T17:27:47+00:00 February 5th, 2017|Categories: Mentalitate|Tags: |0 Comments