MOTIVUL PENTRU CARE TE INGRASI

Mai mult de 2 miliarde de oameni din intreaga lume sunt obezi si mai mult de atat au probleme cu pierderea in greutate, nu isi pot controla cantitatea de grasime pe care o are corpul lor si decurg la tot felul de metode pentru tortura as putea spune care nu aduc niciun beneficiu. Scopul acestui articol este sa te faca sa intelegi foarte usor cum functioneaza corpul uman in legatura cu retinerea grasimii. Acum probabil te gandesti, ce e asa complicat? Te ingrasi de la mancatul noaptea, de la dulciuri, de la fastfood si din cauza metabolismului nu?

Te ingrasi pentru ca nu acorzi destula importanta dietei si nu te tii de ea, iar pe langa asta mai sunt si o gramada de informatii plasate de oameni pe care ii intereseaza mai mult sa faca bani decat sa ajute.

Pentru inceput, vreau sa dam timpul inapoi cu cateva milioane de ani. Inainte, oamenii nu aveau acces la mancare atat de usor cum avem astazi. Pentru ei uneori era o adevarata aventura sa faca rost de ceva mancare si aveau momente cand mancau odata la cateva zile cand prindeau o caprioara sau orice alt animal.

Pentru a putea supravietuii acestor momente, corpul uman a fost nevoit sa se adapteze. Si cum a facut asta? A facut asta prin a stoca excesul de energie sub forma grasimii.

Vezi tu, in orice moment, corpul nostru necesita o anumita cantitate de glucoza in sange pentru a ramane in viata. Acesta este un combustibil vital pe care fiecare celula din corp il foloseste pentru a functiona, iar anumite organe precum creierul au nevoie de cantitati considerabile de glucoza.

Cand consumi alimente, ii dai corpului o cantitate relativ mare de energie intr-o perioada scurta. Nivelurile de glucoza se ridica mult peste ceea ce este necesar pentru a mentine viata si in loc sa elimine sau sa arda tot excesul de energie, o portiune este stocata ca grasime corporala pentru o utilizare ulterioara.

Acest proces este impartit in doua perioade, perioada postprandiala adica dupa ce ai consumat o masa iar corpul tau absoarbe nutrientii si depoziteaza grasimea. Aceasta perioada este atunci cand corpul este in procesul de depozitare a grasimii.

Dupa ce corpul a terminat de absorbit glucoza si ceilalti nutrienti din mancare(amino aicizi si acizi grasi), intra in perioada postabsorbtivă(dupa absorbtie), moment in care trebuie sa apeleze la rezervele de grasime pentru energie. Aceasta perioada de repaus alimentar este atunci cand corpul este in procesul de ardere a grasimii.

Corpul nostru alterneaza intre perioada de hranit si infometat in fiecare zi, depozitand grasime din alimentele consumate si apoi arderea acesteia pana cand nu mai ramane nimic de folosit de la mese.

Dimineata, dupa micul de jun, intram in perioada in care are loc procesul de absobtie a nutrientilor si depozitare a grasimii, atunci cand corpul are prea multa energie si un nivel ridicat de insulina pentru ca ai mancat, dupa ce procesul de absobtie s-a terminat, nivelul de insulina scade si intram in perioada de de repaus alimentar unde are loc procesul de ardere a grasimii pentru a ramane in viata, care se desfasoara pana la urmatoarea masa, atunci cand nivelul de insulina va creste din nou. Si tot asa pana seara cand avem cea mai lunga perioada de repaus alimentar, cea din timpul somnului.

Daca intre cele doua perioade exista echilibru in fiecare zi, daca depozitezi la fel de multa grasime pe cat arzi, iti vei mentine greutatea. Daca depozitezi mai multa grasime de cat arzi(prin supraalimentare) te vei ingrasa. Iar daca arzi mai multa grasime decat depozitezi vei slabi.

Acesta este mecanismul fundamental care sta la baza depozitarii si pierderii de grasime si are prioritate in fata a orice legat de insulina, orice alt hormon sau functie fiziologica.

Pur si simplu, nu te poti ingrasa pana cand nu ii oferi corpului mai multa energie decat arde, si nu poti slabi pana nu ii oferi mai putina energie decat arde.

Tipul de alimente pe care le consumi nu are prea mult de a face cu cresterea sau pierderea in greutate.In aceasta priviinta, o calorie dintr-un burger este egala cu o calorie dintr-un mar, o rosie sau orice altceva. Oricum, asta nu inseamna ca e ok sa mananci doar fastfood ca sa slabesti.

Ce mananci nu conteaza cand vine vorba de compozitia optima a corpului. Dar daca vrei sa fii sanatos si sa pierzi grasime, nu muschi, conteaza foarte mult ce mananci.

Comments

comments

By | 2017-12-03T12:23:36+00:00 December 3rd, 2017|Categories: Alimentatie|0 Comments